A szépség belülről fakad…

A szépség belülről fakad…

Eddig közel 850 ezer csomag szépséghibás gyümölcsöt és zöldséget értékesített a Tesco

Lassan két éve, hogy a Tesco egyes szállítóitól már olyan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz, amelyek ugyan nem felelnek meg az esztétikai és méret

Magyar startup forradalmasíthatja az autómosó-piacot
Jelentős globális cég tette le a voksot a felelős fogyasztás mellett
A mesterséges intelligencia hozzájárulhat a fenntarthatósághoz

Lassan két éve, hogy a Tesco egyes szállítóitól már olyan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz, amelyek ugyan nem felelnek meg az esztétikai és méretbeli előírásoknak, de egyébként kiváló minőségűek és élelmiszerbiztonsági szempontból is tökéletesen alkalmasak emberi fogyasztásra. A Perfectly Imperfect kínálattal az áruházlánc célja a szemléletformálás, azaz hogy segítse a vásárlókat a tudatosabb vásárlásban, a szállítókat pedig a megtermelt, de el nem adott áruk mennyiségének csökkentésében. Az állandó kínálat mellett szezonális termékekkel is kiegészülő Perfectly Imperfect zöldségekből és gyümölcsökből a Tesco idén eddig közel 850 ezer csomagot értékesített.

A szépséghibás gyümölcsök és zöldségek megmentésére irányuló Perfectly Imperfect kínálatot a Tesco 2017. január 24-én vezette be. A pozitív vásárlói visszajelzések alapján a termékkínálatot, valamint a bevont áruházak számát azóta jelentősen bővítette: 2017. szeptember eleje óta valamennyi közép-európai hipermarketben elérhető a kínálat. Az állandó kínálat részét képező alma, burgonya, répa, avokádó és fokhagyma, illetve a szezonálisan kapható uborka, körte, lime, kaliforniai paprika és édesburgonya mérete, súlya és formája eltér a megszokottól, elvárttól, de a minőségükre és ízükre nem lehet panasz. Az átvételnek köszönhetően a Tesco szállító partnerei lassan két éve olyan termékeket is értékesíteni tudnak, amiket eddig az áruház nem vett át. A nem standard zöldségeket és gyümölcsöket a Tesco kedvezőbb áron értékesíti, amivel a vásárlók is jól járnak.

A Perfectly Imperfect programnak az Edinburgh Egyetem által nemrégiben publikált kutatás tükrében is komoly jelentősége lehet: a kutatás szerint ugyanis Európa-szerte évente több mint 50 millió tonna zöldség és gyümölcs, a megtermelt termények csaknem egyharmada kerül esztétikai okok miatt a kukába. A Tesco pedig a szállítók támogatása mellett a vásárlóinak is megmutatja: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc a termékcsalád bevezetése óta több mint 2,2 millió kg Perfectly Imperfect terményt értékesített.

A Tesco elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett: a szállítói oldal támogatásán túl ezért saját, mindennapos vállalati működése során is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 150 magyarországi áruházából gyűjti naponta vissza, és ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget, azaz a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut is. Az élelmiszermentő program kezdete óta a Tesco több mint 13 848 tonna élelmiszert ajánlott így fel jótékony célra, ami mintegy 34, 5 millió adag ételnek megfelelő mennyiség. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékonysági szervezeteknek adományozza élelmiszerfeleslegét.

Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 205 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 150 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2018. júliusáig összesen több mint 6,5 milliárd forint értékben, több mint 13 848 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat.
2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.

Fotó: Kira auf der Heide on Unsplash

COMMENTS

DISQUS: 0

Sütiket használunk. Kérjük, fogadd el! Köszönjük! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás