Bevétel, kiadás, megtakarítás és jótékonyság: egy különleges malacpersely kalandjai

Bevétel, kiadás, megtakarítás és jótékonyság: egy különleges malacpersely kalandjai

A megszerzett tudást el is "költhetik" a gyerekek

Május közepén indult el a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől egy, a pénz

Visszavonhatatlanul az online felületre terelődik a tudomány is
Roma fiatalok vezetik az interaktív városi sétákat
Társadalmi hatásmérés a gyakorlatban

Május közepén indult el a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől egy, a pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert tesztelnek 600 kisdiák részvételével az ország 5 iskolájában. A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott „Frankóért” finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak, de takarékoskodhatnak is. A rendszerben a gyengébb képességű gyerekek is jól motiválhatók, és a hátrányos helyzetű tanulók is saját bevételre tehetnek szert.  

A világ vezető oktatásfejlesztői egyetértenek abban a nálunk is egyre gyakrabban hangoztatott alapvetésben, hogy a 21. századi kulcskompetenciák között kiemelten fontos készséggé vált a pénzügyi tudatosság. A zsebpénzével jól bánó gyerekből a pénzügyeit magabiztosan kezelő felnőtt válik – ennek ellenére az iskolák falain belül a diákok, és különösen a kisdiákok jelenleg nagyon keveset tanulhatnak a pénzügyekről. Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.

A 2017 márciusában elindított LifeChanger pénzügyi oktatóprogram gerincét egy társasjáték képezi, amelynek során az általános iskolások valós élethelyzeteket és pénzügyi döntéseket modellezve ismerkedhetnek meg a család pénzbeosztásának kihívásaival. Az izgalmas szerepjátékban a résztvevők 4-6 fős családokat alkotnak, és közös döntéseket hozva határozzák meg, mire költik a közösen megkeresett pénzt. A három tanórát felölelő foglalkozást végigkíséri egy különleges malacpersely, amely négy rekeszével elősegíti a bevétel, a kiadás, a megtakarítás és a jótékonyság fogalomköreiben való tájékozódást. A gyerekek ugyanis a játék végén eldönthetik, hogy a kötelező alapkiadások után fennmaradó összeget mire fordítják.

A MetLife és a United Way Magyarország együttműködésében kidolgozott program idei továbbfejlesztéseként a résztvevő iskolák szeptembertől egy, a pénzügyi tudatosságot is fejlesztő motivációs pontrendszert is tesztelnek. A pontrendszer lényege, hogy a gyerekek az önmagukért és a közösségért tett extra vállalásaik teljesítéséért cserébe pontokat szerezhetnek, amiket beválthatnak az iskola boltjában. A pontokat a gyerekek gyűjthetik önállóan vagy közösen, s a csokoládé, játékok, könyvek mellett a közösséget építő élményekre, például közös kirándulásokra is költhetik.

25000onon

A tavalyi programba a hat résztvevő általános iskola közel 600 diákja után az idén ismét több mint 600 diák kapcsolódik be, több mint 100 MetLife-önkéntes segítségével.  Az idei évben egy soproni, egy felsődobszai, egy buji, egy tiszaföldvári és egy lajosmizsei iskola nyerte el a részvételi lehetőséget a nyílt pályázaton. A MetLife vállalat által életre hívott LifeChanger program tananyag fejlesztését a United Way Magyarország koordinálta, és idén is a szervezet segíti a program megvalósítását.

A tesztelő iskolák szeptember és december között folyamatosan megosztják egymással  tapasztalataikat, a legjobb gyakorlatokat pedig a United Way Magyarország elérhetővé teszi a többi érdeklődő iskola számára is a jövő év elején.

Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.

A MetLife
A MetLife, Inc. (NYSE: MET) a leányvállalatain és tagvállalatain („MetLife”) keresztül a világ egyik legnagyobb életbiztosító társasága. Az 1868-ban alapított MetLife világszerte kínál életbiztosítási és életjáradék programokat, alkalmazotti juttatásokat valamint vagyonkezelői szolgáltatásokat. A mintegy 100 millió ügyfelet kiszolgáló MetLife közel 50 országban van jelen, és piacvezető szerepet tölt be az Egyesült Államokban, Japánban, Latin-Amerika, Ázsia, Európa és a Közel-Kelet országaiban.

United Way Magyarország
A United Way Magyarország a világ legnagyobb, magánadományokból fenntartott civil szervezete, a 130 éves United Way nemzetközi hálózatának tagja. Magyarországi alapítása óta komoly szerepet játszik a civil társadalom fejlesztésében, nevéhez fűződik az 1%-os törvény kezdeményezése. Tevékenysége fókuszában az oktatás áll, pénzügyi oktatási, balesetmegelőzési és értő olvasóvá nevelő programjain keresztül évente közel 300 általános iskolában segíti elő a gyerekek sikeres felnőtté válását. Elkötelezett az önkéntesség ügye mellett, programjait évente több mint 1000 önkéntes bevonásával valósítja meg.

COMMENTS

DISQUS: 0

Sütiket használunk. Kérjük, fogadd el! Köszönjük! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás