Nemcsak a vírusjárvány terjedésének megelőzésében, de annak kezelésében is döntő szerepe volt a K&H egyhónapos, pénzügyi tudatosságra ösztönző adományozási programjának. A Covid19 idején nyújtott társadalmi szerepvállalásával a Bank ugyanis a lakossági és kkv ügyfeleit a vírusbiztos fizetési megoldások használatára ösztönözte, segítségükkel pedig összesen 50 millió forint értékben támogatta a járványkórházak gyógyító-kutatómunkáját. Programjával a K&H Bank és Biztosító idén elnyerte az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja pályázatán a Legfelelősebb Partner Különdíjat.
A koronavírus-járvány okozta helyzetre reagálva pedig idén új kategóriát is indított a díjat szervező egyesület: ’A legpéldamutatóbb munkáltató’ kategória első helyezettje a Telenor Magyarország lett.
Idén az Effekt 2030 Díj pályázatán a Covid19 idején nyújtott társadalmi szerepvállalást is értékelték, ahol a K&H Bank és Biztosító pénzügyi tudatosságra ösztönző adományozási kampánya érdemelte ki a „Legfelelősebb Partner” címet. A K&H májusban egyhónapos kampányt hirdetett, mely során a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forint került adományozásra a kiemelt járványkórházak számára, ezzel is ösztönözve a digitális banki termékek használatát a járvány idején. A program eredményeként május 31-ig 2,9 millió online tranzakcióra került sor, a Bank alapítványainak további pénzügyi hozzájárulásával így összesen 50 millió forintos támogatást nyújtott az Országos Korányi Pulmonológiai Intézetnek és a Dél-Pesti Centrumkórháznak 10 ezer nm2 speciális vírusölő padlófelület megvásárlásához és a vírusfertőzés leküzdését támogató immunterápiák kutatásához. A K&H adományozási programja során két cél is megvalósult, hiszen amellett, hogy támogatta az egészségügyi intézmények gyógyító-kutatómunkáját, online banki szolgáltatásaival megelőzte a vírus terjedését.
„Megtiszteltetés számunka a díjazott vállalatok között szerepelni, hiszen ismét megmutathattuk, hogy digitális szolgáltatásainknak köszönhetően, lakossági és kkv ügyfeleinkkel, partnereinkkel és kollégáinkkal közösen még a legnagyobb, a mindennapjainkat gyökeresen megváltoztató krízishelyzetben is segíthetünk. A „Legfelelősebb Partner” cím elnyerése jól tükrözi azt az elkötelezettségünket, hogy vezető pénzintézetként felelősek vagyunk a társadalomért, amiben dolgozunk és élünk. Az aktuális társadalmi problémára nyújtott válaszunkban két dolog vezérelt minket: egyrészt az innováció biztosította lehetőségek kiaknázása, másrészt, hogy egyszerre segítsük a gyógyítást és a megelőzést, a vírus terjedésének megfékezését és az egészségügyi intézmények gyógyító-kutatómunkáját” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója
A kampány konkrét céljain és megvalósulásán túl a K&H Bank a vírushelyzethez igazította és digitalizálta szolgáltatásait. A pénzintézet mobilbankolással, e-PIN kóddal, 3 ezer dolgozó otthoni munkájával, digitalizált hitelfolyósítással, számlakedvezményekkel, a K&H Biztosító pedig a járványhoz kötődő haláleset, kórházi napi térítés, keresőképtelenség, munkanélküliség esetén történő hitelkifizetéssel, hiteltörlesztés átvállalásával a vírus okozta egészségügyi, pénzügyi károkat csökkentve a radikálisan megváltozott körülmények között is lehetővé tette ügyfelei és a társadalom számára is, hogy teljes és egészséges életet élhessenek.
Telenor: közösség, hatás, jövő
A Közösség.Hatás.Jövő – A vállalati felelősség 4 arca című online konferencián adta át az Effekteam Egyesület az Effekt 2030 Díjakat. Az általános kategóriákon túl idén a járványhelyzetre válaszként létrehozott új, ’COVID-19 megoldások a közösségért’ kategóriában is pályázhattak a vállalatok. A díj szakmai zsűrijének egyhangú döntése alapján a ’Legpéldamutatóbb munkáltató’ díjat a Telenor karantén idején megalkotott vállalati gondoskodási programja, az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK nyerte el.
Magyarországon a karantén kihirdetését követően a Telenor már az iskolabezárások elrendelése előtt bezárta törökbálinti székházát, és a kritikus munkaköröket kivéve, a munkavállalók biztonságát szem előtt tartva, az elsők között vezette be az otthoni munkavégzést. A vállalat megalkotta az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK koncepciót, amelyet külső és belső üzeneteibe is beépített.
Digitális oktatási programjának, a HiperSulinak szakmai csapata az iskolabezárások bejelentését követő 24 órán belül javaslatcsomagot publikált a szülőknek és pedagógusoknak, hogy kapaszkodót adjon szaktudásával. A vállalat a kialakult helyzetre való tekintettel minden üzleti és lakossági számlás és kártyás ügyfelelének 100 GB ajándék adatforgalmat biztosított.
Kollégái részére mentálhigiénés segítő hálózatot alakított ki, és egyik napról a másikra szervezte meg az ételkiszállítást a munkatársaknak és családjuknak. A vállalat vezetőit webinarokon fejlesztették, hogy hatékonyan menedzselhessék a távmunkát, és közel 700 kollégát képeztek a távoli munkavégzés és a lelki egyensúly fenntartásáról. Heti elkötelezettség-felmérést végeztek, hogy beazonosítsák azokat a területeket, melyekkel kiemelten foglalkozniuk kell.
„A Telenornál az egyik legfontosabb vállalati értékünk a #oneteam. A kultúránk az együttműködésre épül, arra, hogy támogatjuk egymást, és a nap végén a közös teljesítmény a fontos. Ez a szemléletmód a koronavírus-járvány miatt még inkább felértékelődött, és a szolidaritás kiemelt szerepet kapott. Az Effekt 2030 Díj annak a szellemiségnek az elismerése, ahogy a COVID idején is egy csapatként, egymást támogatva tudtunk működni. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy ebben a kategóriában érkezett a legtöbb pályázat” – mondta el Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.
Forrás: K&H Bank és Telenor sajtóközlemény