Helló Food! Helló felelősségvállalás?

Helló Food! Helló felelősségvállalás?

A fogyasztókkal folytatott párbeszédet erősítenék a hazai élelmiszergyártók


Irányt váltanak a magyarországi élelmiszergyártók. Átalakul és nevet vált — hogy célkitűzéseit jobban tükrözze — a mintegy 500 hazai élelmiszeripari céget tömörítő szakmai szervezet, az Élelmiszer-feldolgozók  Országos Szövetsége. Az összesen 1800 milliárd Ft bruttó termelési értéket előállító hazai élelmiszerfeldolgozó vállalatot képviselő szervezet mostantól Felelős Élelmiszergyártók Szövetségeként működik tovább, tevékenységében pedig kiemelt helyre kerül a fogyasztókkal folytatott párbeszéd, melynek első lépéseként Hello Food néven új országos programot is indít a szervezet.

Egy közel harminc éves hazai szervezetnek két lehetősége van: mamutként eltűnik vagy irányt vált — a hazai élelmiszergyártók ez utóbbi mellé tették le a voksukat” — jelentette ki Éder Tamás, a FÉSZ elnöke a változások bejelentése kapcsán. Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége 2019. április 24-i közgyűlése megszavazta a névváltást, Felelős Élelmiszergyártók Szövetségeként folytatja tevékenységét. „Az új névvel a modern élelmiszeripar hitvallását szeretnénk közvetíteni a fogyasztók felé: nem az az igazi kérdés, hogy a kis- vagy a nagyvállalatok, a kézműves vagy az ipari élelmiszerek a jobbak, hanem az, hogy egy vállalkozás a méretétől, vagy éppen tulajdonosi szerkezetétől függetlenül értéket teremt-e a hazai fogyasztók számára, minden esetben a fogyasztók érdekeit tartja-e szem előtt, felelősen és hosszú távon is fenntartható módon működik-e?” — ad hátteret a váltásról Éder Tamás.

„Nap mint nap ömlik ránk, milyen élelmiszereket kellene választanunk és messziről elkerülnünk, hogyan kellene helyesen étkeznünk. A témában megjelent cikkek, szakértőktől, véleményvezérektől és ismerősöktől, barátoktól érkező vélemények hatására keressük a menteset, az alternatívat, elhagyjuk a cukrot. Határozott véleményünk van a pálmaolajról, a csomagolási hulladékról, felkapjuk a fejünket a kettős mérce hallatára. Egyre tudatosabban vásárolunk. Vagy csak azt gondoljuk?” — világít rá az új FÉSZ által indított Hello Food program alapgondolatára Szöllősi Réka, a FÉSZ ügyvezető igazgatója. 

A Hello Food program célja, hogy a fogyasztói és gyártói tudatosság valódi legyen. Hogy segítsen eligazodni az élelmiszerekkel kapcsolatos, egymásnak sokszor teljesen ellentmondó információk hálójában. Célja az is, hogy feloldja a feldolgozott élelmiszerekkel szemben kialakult bizonytalanságot, és a helyére bizalmat építsen, az előítéletekkel szemben is.
„Vajon hányan olvassuk el a bolti élelmiszerek címkéit? Értjük-e a tartósítószerek szerepét, hatását, a gyártók jelzéseit és céljait? És ők tudják-e, hogy ma mi a fontos nekünk, vásárlóknak? Csak néhány azok közül a kérdések közül, amelyeket feltettünk magunknak. És szeretnénk a fogyasztóknak is feltenni, most a Hello Food program első lépéseként egy reprezentatív kutatást indítunk ehhez” — teszi hozzá Szöllősi Réka.
A Hello Food program legfontosabb célja ezért az, hogy párbeszédet kezdeményezzen. Betekintést ad, hogyan működik ma az élelmiszeripar, milyen eszközök, módszerek állnak a gyártók rendelkezésére. Elmeséli, hogy kik és milyen elvek mentén dolgoznak azon, hogy a legnagyobb biztonsággal és körültekintéssel jusson el egy termék a fogyasztók asztalára. 

Hiteles információkat és párbeszédet szeretnének
A FÉSZ a hazai élelmiszer-feldolgozás legjelentősebb érdekvédelmi szervezete; az ágazat forgalmát adó vállalatok több, mint 60 százalékát közvetlen, illetve közvetett módon tömöríti.  A mintegy 500 közvetett és közvetlen tag tevékenysége szakmánként lefedi a hazai élelmiszer-, és italipar tevékenységi, méret, és vállalkozási forma szerinti keresztmetszetét. A FÉSZ tagjai 1800 milliárd Ft bruttó termelési értéket állítanak elő, a hazai mezőgazdasági árutermelés 50-55 %-át vásárolják fel és az iparágban alkalmazott hazai munkaerő 75%-át foglalkoztatják. A FÉSZ céljai között szerepel, hogy a szakmai érdekképviselet mellett hiteles információkkal segítse a fogyasztókat az élelmiszerek közötti eligazodásban, őszinte párbeszédet folytasson velük és közösen keresse a válaszokat az élelmiszerek iránti új és folyamatosan változó igényekre.

Hello Food

COMMENTS

DISQUS: 0

Sütiket használunk. Kérjük, fogadd el! Köszönjük! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás