Társadalmi hatásmérés a gyakorlatban

Társadalmi hatásmérés a gyakorlatban

Hatásmérés, eredménymérés, fejlődés, eredmény.

A társadalmi hatásmérés minden szervezetnek jó. De tényleg. A nonprofitoknak meg igazán. A modell hazai meghonosításában résztvevő Civil Support NKft

Nem lehet elég korán kezdeni: vállalkozás játékosan gyerekek
E.ON: pro bono önkéntes szakértői segítség öt szervezetnek
A társadalmi felelősségvállalás bizonyítottan a márkaépítés része

A társadalmi hatásmérés minden szervezetnek jó. De tényleg. A nonprofitoknak meg igazán.
A modell hazai meghonosításában résztvevő Civil Support NKft. nemrégiben egy pécsi civil szervezettel közösen elindított projektet mutatott be.

„Egy szervezet társadalmi hatása az a változás, amit az érintettjei életében el tud érni – írja ajánlójában Lévai Gábor, a cég tanácsadója. Ilyen, ha egy szerfüggő képes visszatérni a normál hétköznapi életbe, ha egy hátrányos helyzetű gyerek elég jó tanulmányi eredményt ér el a továbbtanuláshoz, ha egy városrész lakóinak életkörülményei javulnak, mert sikerült elérni a szomszéd üzem károsanyag-kibocsátásának csökkentését. Ezek konkrét személyek életében bekövetkező konkrét pozitív változások, amelyek a szervezet tevékenysége által valósulhattak meg.
A hatás eléréséhez két dolog kell: tudjuk, hogy hova tartunk – kiknél milyen állapotot szándékozunk elérni -, és tudjuk, hogy milyen lépéseken, köztes állapotokon keresztül fogunk oda eljutni. Ezeknek az állapotoknak a meghatározása lesz a hatásmérés gerince: ezekhez képest tudja a szervezet meghatározni, hogy hol tart éppen, honnan ismeri fel, hogy ott tart, és a megfelelő irányba tart-e a tevékenységében.
A hatásmérés módszertanával kijelöljük a pozitív változás “útvonalát”, és a méréseken keresztül a szervezet minden pillanatban tudatában lesz, hol tart ezen az úton.
Miután ismerjük az elérni kívánt változást, és van egy megalapozott modell a hozzávezető lépésekről, el lehet kezdeni a tényleges mérést. Ez rendszeres, élő kapcsolatot jelent az érintettekkel, és “elkerülhetetlenül” érkeznek a visszajelzések, amelyek alapján sokkal pontosabban, hatás-orientáltabban tud a szervezet kommunikálni.” (Tovább itt olvasható.)

Idén májusban a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú NKft. egyik rendezvényén beszélt a módszerről, a gyakorlati megvalósításról.

Forrás: social & business
Fotó: Daniel Jensen on Unsplash

COMMENTS

DISQUS: 0

Sütiket használunk. Kérjük, fogadd el! Köszönjük! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás