– A WWF Magyarország idén ismert emberek és civilek bevonásával kampányol a személyi jövedelemadó 1%-áért. Az „Együtt lehetséges!” szlogen alatt futó kampány hagyományos és közösségi médiafelületeken fut a WWF Magyarország munkatársai, sztárok, influencerek és civilek bevonásával.
A WWF Magyarország tavalyi személyi jövedelemadó 1%-os kampányában WWF szakértők szólaltak meg egy-egy kiemelt hazai természetvédelmi cél mellett. A kampány sikeresnek bizonyult, ezért a civil szervezet a tematika megtartása mellett emelte a tétet, és idén először az 1%-os kampányába is bevont ismert embereket és influencereket is. A WWF Magyarország kommunikációja minden lehetséges felületen az „Együtt lehetséges!” mottóval – amely a szervezet nemzetközi szlogenje 2016 óta – és személyes üzenetekkel buzdít az 1% felajánlásra.
Az idei kampány első fázisában, ami print, online és saját közösségi média
(Facebook, Instagram) felületeken fut, a WWF Magyarország munkatársai mellett
ismert színészek, művészek és műsorvezetők is megszólalnak. Ennek arcai: Ördög
Nóra műsorvezető, Pásztor Anna énekes, Ullmann Mónika színésznő, Rakonczay
Gábor extrémsportoló, Kovács Lehel színész, Till Attila műsorvezető és Varga
Livius zenész.
A kreatívok többek között a WMN, a Forbes, a Mozgásvilág, a Szeretlek Magyarország
felületein, valamint olyan, az IQ Press kiadó gondozásába tartozó kiadványokban
jelennek meg, mint a Füles, a BBC Kertvilág, a Praktika vagy a Világunk titkai
magazinok.
A második körben pedig az influencereké és néhány teljesen civil, de elkötelezett,
a Facebookon vagy az Instagramon aktív követé a szerep. A WWF Magyarország azt
kérte a véleményvezérektől (akik között vannak újságírók, sportolók és
színészek is), hogy a saját szavaikkal forduljanak követőikhez, hogy a lehető
leghitelesebben buzdítsák őket a hazai természetvédelem támogatására és az
adójuk 1%-ánakfelajánlására ennek szolgálatában.
A kampány második fázisához számos influencer is csatlakozik, többek között
együttműködik velünk Döbrösi Laura és Szalontay Tünde színésznők, Szabó Simon
színész-rendező, Miller Dávid színész, Hrutka János volt válogatott labdarúgó,
Megyeri Balázs labdarúgó, Fiala Borcsa és Szőcs Lilla, a WMN.hu szerzői,
Szerényi Szabolcs, a Kreatív főszerkesztő-helyettese, Peller Mariann
műsorvezető, Eke Angéla színésznő, valamint Gavaldik Emma urban blogger. De
május 20-ig bárki csatlakozhat a kampányhoz!
A kreatív koncepciót a WWF Magyarország szakemberei, Klacsán Csaba szabadúszó kommunikációs tanácsadó közreműködésével dolgozták ki, a vizuális arculat és a hirdetések elkészítését a White Rabbit reklámügynökség vállalta, az influencerek és sztárok bevonásában pedig többek között a kortársPRos segített. A kreatívok kialakításában Oláh Dóra stylist is részt vett, a fotókat pedig nagyrészt Budai Ákos fotós készítette, de Nánási Pál és Fehér Andrea is közreműködött.
Social & Business megjegyzés
Szóval, egy szó, mint száz, ez az imázstranszfer: amikor keresel egy, a saját célcsoportjában népszerű véleményvezért (manapság az influencerek tartoznak ide, régen még az újságírók… ), majd megkéred, hogy hadd mutatkozzatok együtt. Így elnyered az ő követőinek a támogatását.
Tényleg nem bonyolult. Ahogyan a hétköznapi nyelvezetben is szokták mondani: kutyával és gyerekkel lemenni a játszótérre csajozni a legegyszerűbb.
A technikát viszont ajánlom minden civil szervezet figyelmébe. Nem kell nagy nevű, közismert (ha úgy tetszik, fővárosi) véleményvezérekre gondolni, elegendő körbenézni a saját településen is.
Persze gyorsan hozzáteszem, ugyanez a transzferálás működik a vállalkozások szempontjából is! Azaz keress egy hiteles, lojális célcsoporttal, követőkkel rendelkező szimpatikus civil szervezetet, és működj vele együtt.
Fotó: WWF
COMMENTS