A Tesco 204 magyarországi áruházából már 171-ből adományozza jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A 2014-ben elindított élelmiszermentő programban a vállalat a már nem eladható, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, pékárut és tartós élelmiszert ajánlja fel minden nap a Magyar Élelmiszerbank Egyesület helyi partnerszervezetei számára. Az áruházlánc a program kezdete óta összesen több mint 47,5 millió adag étellel segített így a rászorulóknak.
A Tesco Élelmiszermentő programjában közel 4000 munkatárs foglalkozik azzal minden nap, hogy a már nem eladható élelmiszerek kidobás helyett a rászorulókhoz jussanak. Ők – a napi munkájuk részeként – leválogatják a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut, valamint év elejétől már a lejárat előtt álló tartósélelmiszert is. A leválogatott termékeket átadják az Élelmiszerbank és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.
Az élelmiszermentés folyamatában már a Tesco áruházak több mint 80 százaléka, összesen 171 hazai áruház vesz részt, amelyek 2019. február végéig összesen több mint 47,5 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű (több mint 19 000 tonna) élelmiszert adományoztak így jótékony célra, amivel az áruházlánc évente több mint 100 000 rászoruló mindennapi életét tudja megkönnyíteni.
A Tesco stratégiai tervei szerint 2020-ra minden közép-európai áruháza készen áll majd arra, hogy az élelmiszer-felesleget jótékony célra átadja. Ehhez azonban még sok a teendő. Az áruházlánc a nemzeti kormányokkal, kormányzati szervekkel és civil szervezetekkel közösen dolgozik azon, hogy a célkitűzés megvalósításához minden feltétel adott legyen – beleértve a jogszabályi feltételeket és a civil szervezetek kapacitását is. A programot koordináló Élelmiszerbankkal pedig az adományok célba juttatásához további szervezetek jelentkezését is várja. (Tájékozódni és jelentkezni az Élelmiszerbank honlapján lehet.)
Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem egyik fontos eszköze az áruházi működés folyamatos felülvizsgálata és a transzparencia. Éppen ezért a Tesco – a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül egyedüliként – idén májusban már harmadik alkalommal teszi közzé az élelmiszer-hulladék mennyiségéről szóló jelentését. A 2017-es, első jelentés eredményeihez képest már egy év alatt jelentős javulást tudott elérni, hiszen 35 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét.
A pazarlás elleni küzdelemmel a Tesco célja az is, hogy működésének környezetterhelését mérsékelje. Ugyanezt a célt szolgálja az év elején bejelentett vállalása is, amely szerint 2020 végére eltávolítja sajátmárkás termékeinek csomagolásából a nehezen újrahasznosítható anyagokat, valamint hogy sajátmárkás termékei csomagolását 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi.
COMMENTS