A L’Oréal új programot indít, melynek célja, hogy segítse a koronavírus hatásai miatt még kiszolgáltatottabb helyzetbe került, hátrányos helyzetű nőket, és meglévő fenntarthatósági programja mellett további hatásbefektetéssel („impact investing”) is hozzájáruljon az éghajlatváltozás megelőzéséhez, valamint a természetes ökoszisztémák helyreállításához.
A „L’Oréal a jövőért” (L’Oréal for the Future) egy olyan társadalmi és környezeti szolidaritási program, amely a következőket foglalja magába:
50 millió eurós jótékonysági alap: a vállalat azokat a szervezeteket támogatja ebből az összegből, amelyek a rendkívül kiszolgáltatott nőket segítik, akik a világjárvány által kiváltott társadalmi és gazdasági válság első áldozatai.
100 millió eurós „impact investing” (hatásbefektetés) a természetes ökoszisztémák helyreállításához és az éghajlatváltozás megelőzéséhez.
Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnöke és vezérigazgatója a következőket hangsúlyozta a program kapcsán: „Az elkövetkező hónapokban társadalmaink olyan társadalmi nehézségekkel fognak szembesülni, amelyek súlyos emberi szenvedést okoznak, különösen a legkiszolgáltatottabbak számára. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a környezeti kihívások egyre sürgetőbbek. Fontos, hogy ezekben az időkben se szakítsuk meg utunkat a fenntartható átalakulás felé, amelyre a világnak szüksége van. Éppen ezért szeretnénk megerősíteni a természet és a biológiai sokszínűség megőrzése iránti elkötelezettségünket, ezzel egyidőben segíteni a nőket érintő társadalmi válság enyhítését. Ez a két cél hűen tükrözi a L’Oréal értékeit és történelmi elkötelezettségét.“
50 millió euró a kiszolgáltatott helyzetben lévő nők támogatására
A L’Oréal Csoport 50 millióval járul hozzá a rendkívül kiszolgáltatott nők támogatásához, hiszen a koronavírus okozta válság aránytalanul nagy mértékben érinti őket, különösen a munka és a jövedelem elvesztése szempontjából. A többségében nők alkotta egyszülős családok közül sokan egyre inkább arra kényszerülnek, hogy élelmiszerbankokhoz forduljanak alapvető szükségleteik biztosításáért. Emellett a családon belüli és a nemi erőszak világszerte emelkedett, főként a kijárási korlátozások, lezárások miatt. A L’Oréal 50 millió eurós jótékonysági alapot hozott létre a nehéz helyzetben lévő nők támogatására, amellyel olyan helyi egyesületeket, jótékonysági szervezeteket kíván segíteni, akik aktívan hozzájárulnak a szegénység elleni harchoz, a nők társadalmi és szakmai integrációjának eléréséhez, a nők elleni erőszak megelőzéséhez, az áldozatok támogatásához, és biztosítják a sürgősségi segítségnyújtást a menekült és a fogyatékkal élő nők számára.
100 millió euró a környezet védelméért
A hosszú távú, fenntarthatósági célokat összefoglaló Sharing Beauty With All program részeként a L’Oréal Csoport úgy döntött, hogy 100 millió eurós környezeti „impact investing”-gel (hatásbefektetéssel) járul hozzá két kulcsfontosságú környezeti kihívás leküzdéséhez:
A természetes ökoszisztémák károsodásának helyreállítása: 50 millió eurót fordít a vállalat a tengeri és erdei ökoszisztéma helyreállítására, ezzel egyben új társadalmi és gazdasági lehetőségeket is teremtve az ilyen területeken élők számára (fenntartható mezőgazdaság és halászat fejlesztése, ökoturizmus, kibocsátáskereskedelem). Az alappal, melyet „L’Oréal alap a természet helyreállításáért”-nek kereszteltek el, a vállalat célja az, hogy 2030-ig egymillió hektáron helyreállítsa az ökoszisztémát, 15-20 millió tonna szén-dioxidot kössön meg és több száz munkalehetőséget teremtsen.
Klímaváltozás megelőzése: 50 millió eurót fordít a vállalat a körforgásos gazdasághoz kapcsolódó projektek finanszírozására. Ezzel az összeggel a vállalat hozzájárul a körforgásos gazdaság fejlődéséhez, különös tekintettel az újrahasznosításra és a műanyag hulladékok kezelésére.
Alexandra Palt, a L’Oréal Csoport társadalmi felelősségvállalás vezetője elmondta: “A COVID-19 válság senkit nem kímél, ugyanakkor súlyosbítja a meglévő egyenlőtlenségeket is, különösen pusztító hatással lehet azokra az emberekre, különösen a nőkre, akik társadalmi vagy gazdasági szempontból már eleve nehéz helyzetben vannak vagy bántalmazás áldozatai. Alapvető fontosságú, hogy lépéseket tegyünk a legsebezhetőbb nők támogatására. Ez a társadalmi válság azonban nem árnyékolja be a környezet iránti határozott elkötelezettség szükségességét sem. Ha fenntartható módszert akarunk találni ahhoz, hogy túljussunk ezen a válságon, akkor arra is koncentrálnunk kell, hogy megelőzzük az éghajlatváltozást és a biodiverzitás erózióját, amelyek most életünk, társadalmunk és gazdaságunk még mélyebb és erőteljesebb felkavarásával fenyegetnek, ahol elsősorban a nők jelennek meg áldozatként.“
A L’Oréal Csoport június végén tervezi a 2030-ra vonatkozó új fenntarthatósági programjának bemutatását, amely a most létrehozott „L’Oréal a jövőért” célkitűzéseket fogja kiegészíteni, gondoskodva arról, hogy a vállalat minden tevékenysége tiszteletben tartsa a planetáris határokat.
További információ a L’Oréal Sharing Beauty With All fenntarthatósági kötelezettségvállalásáról
A Sharing Beauty With All fenntarthatósági programot 2013-ban indították el. A Csoport teljes értékláncába beépülve, a L’Oréal fenntarthatósággal kapcsolatos kötelezettségvállalásait foglalja magában, 2020 végéig. A környezeti lábnyomot minden vonatkozásában célozza, a termékfejlesztéstől a disztribúcióig, beleértve a nyersanyagok beszerzését és a gyártási folyamatot.
2019 végéig a következő eredményeket érte el a Csoport:
- A vállalat gyárainak és elosztóközpontjainak szén-dioxid kibocsátása 78%-kal csökkent 2005-höz képest, mialatt ugyanebben az időszakban a termelés 37%-kal növekedett.
- A 2019-ben gyártott termékek 85%-ának javult a társadalmi illetve környezeti profilja, mivel az összes új terméket a SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool – Fenntartható Termékoptimalizálás Eszköz) segítségével fejlesztették ki.
- 90 635 nehéz helyzetű közösségekből származó ember kapott segítséget a munkához jutásban a L’Oréal Solidarity Sourcing szolidáris beszerzési programjának köszönhetően.
- Immáron negyedik éve a legjobb értékelést, három „A” minősítést kapott a vállalat a CDP által mért mindhárom kulcsfontosságú területen: klímaváltozás elleni küzdelem, fenntartható vízgazdálkodás és az erdők védelme. A L’Oréal az egyetlen olyan vállalat a világon, amely a CDP tripla „A” besorolását mind a négy évben megszerezte.
Ezzel a fenntartható fejlődési programmal, valamint az etikával kapcsolatos szilárd elkötelezettségével, a sokszínűség népszerűsítésével, valamint a L’Oréal Alapítvány és a márkák által támogatott jótékonysági törekvések révén az Egyesült Nemzetek Szervezete által 2015-ben kitűzött 17 fejlődési cél közül 15 eléréséhez járul hozzá a Csoport.