A lényeg: öt nappal meghosszabbította a Tesco „Ön választ, mi segítünk” elnevezésű, helyi közösségeket támogató pályázatát. Vajon miért hosszabbít? Ezen gondolkodtam el.
Vélemény következik.
Szóval, az ott kezdődik, hogy egy multinacionális társaság – bár nem is biztos, hogy releváns ez a tény, de talán inkább azt hihetjük, egy ilyen társaság számára könnyebben elkülöníthető egy ilyen célú büdzsé – néhány éve működtet egy adományozói programot. Ezt követően különböző elismeréseket is bezsebel, majd a sikereken felbuzdúlva újra meghirdeti a pályázatot. Kicsit olyan ez számomra, mint amikor valami ellustítja az embert. Működik, nem kell gondolkodni rajta, csak (sic!) működtetni.
Szóval egyszer csak valami kiderül. Olyannyira, hogy meg kell hosszabbítani a pályázati beadási határidőt. Ha az okokat vizsgálnám, akkor egy jut csak eszembe: nem érkezett be elég, elfogadható, releváns pályázat.
Na, de mit is lehetne ilyenkor tenni?
Például újragondolni az egész programot. ha engem kérdeznének, azt javasolnám, hogy már az előkészítés folyamatába vonjanak be regionális hatókörű civil szervezeteket. Már írtunk egy miskolci közösségi alapítványról, amely nagyon hatékonyan tudna levezényelni, jó ötletekkel egy ilyen támogatást. Ismerik a helyi civileket, tudják, mire van szükségük, így igazán hatékonyan tudnák felhasználni, a célnak maximálisan megfelelve a költségvetést.
Hinni kell abban a nagyobb adományozó cégeknek is, hogy a civilek jó partnerek, a saját szektorukat jól ismerő együttműködő szervezetek.
Mert ez is fontos együttműködési terület a nonprofit és a forprofit szetkor között. A tudás. Az egyenrangú, egymásból merítő működés.
TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 100 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2017 áprilisáig összesen több mint 2,4 milliárd forint értékben, 5575 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
COMMENTS