Többek előtt nyílik meg és új képzési helyszínekkel bővül a Coca-Cola Magyarország #énjövőm programja. A 18-30 közötti fiatalok munkaerőpiaci felzárkóztatásával foglalkozó kezdeményezést 2019-ben már közösen folytatja a Coca-Cola HBC és a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata, a fiatal nők és a hátrányos helyzetűek képzését is fókuszba állítva. Az ingyenesen elérhető tréningeken közel négyezer fiatal vett már részt az elmúlt másfél évben, a cél 2020-ig nyolcezer résztvevő bevonása.
A Coca-Cola HBC Magyarország 2017 őszén indította el az #énjövőm programot, amellyel a 18-30 év közötti fiatalok munkaerőpiaci esélyeinek javítását tűzte ki célul. A 2020-ig tartó program során ingyenes személyes és online tanfolyamokat biztosítanak álláskereső fiataloknak, akik jelenleg nem dolgoznak, de már nem is tanulnak.
A személyes tréningeken önismeretre, állásinterjúhelyzetekre és a visszajelzések kezelésére tanítják a résztvevőket, de cél az is, hogy a fiatalok olyan kapcsolati hálót építsenek ki, amely megkönnyíti a munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. Az egynapos képzéseket részben kiegészítő, részben átfedő e-learning tananyag szintén ingyenesen elérhető a www.enjovom.hu oldalon, emellett nagy előnye, hogy egyénre szabható, szabadon és rugalmasan végezhető. A program digitális felületére regisztráló résztvevők ráadásul személyes tanácsadást is kérhetnek a résztvevő mentoroktól, a Coca-Cola Magyarország vezető beosztású munkatársaitól, akik online vesznek részt a jelentkezők eligazításában.
„Képzéseink során azt tapasztaltuk, hogy egyre inkább felértékelődik az élethosszig tartó tanulás és az önképzés szerepe. Ebben a fiatalok mellett a kismamáknak és kisgyerekes anyukáknak, a fogyatékkal élőknek és a hátrányos helyzetűeknek is tudunk segíteni az online képzéseinken és digitális mentoraink bevonásával. Személyes képzéseinken továbbra is arra helyezzük a hangsúlyt, hogy a résztvevőknek a meglévő tettvágy és motiváció mellé gyakorlati segítséget adjunk abban, hogy merre és hogyan kell megtenni az első lépéseket” – mondta Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője.
„A Coca-Cola Company küldetése, hogy felfrissítse a világot, optimista és vidám pillanatokat inspiráljon, valamint, hogy valódi értékeket teremtsen és pozitív irányba változtassa meg a világot és közvetlen környezetét. Vállalatcsoportunk három kiemelt területen kívánja jelentősen jobbá tenni a helyi közösségek életét. Környezetvédelmi erőfeszítéseink éppúgy felölelik a termékeink gyártásához felhasznált víz pótlását, mint a csomagolási hulladék mennyiségének csökkentését, egy Hulladékmentes Világ megvalósítását. Világszerte támogatjuk az esélyteremtést, a fiatalok oktatását, különféle művészeti és kulturális programokat. Végezetül kiemelten fontosnak tartjuk azt, hogy támogassuk a nők gazdasági érvényesülését, a kézműves nonprofit mikrovállalkozások segítésétől a női csúcsvezetők életpályájának, követendő példájának bemutatásáig. Az #énjövőm program szervesen épít korábbi hazai erőfeszítéseinkre, így nagy örömmel veszünk részt kiterjesztésében” – tette hozzá Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország Kft. vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetője.
A program ingyenes, egynapos képzésein az elmúlt időszakban közel 1300 álláskereső vett részt vidéken és Budapesten egyaránt. A vidéki helyszíneken idén is a hátrányos helyzetűek képzésében kimagasló tapasztalattal bíró Diverzitás Központtal működik együtt a vállalat, akik a félév első képzését március elején, a Baranya megyei Versenden tartották. A nők képzéséért pedig a Coworkid Alapítvány csapatával dolgoznak majd együtt, akikkel az idei együttműködést nőnapkor indították, a „Hősnőké a jövő” című kisvideó bemutatásával. Az idei tervek között további partnerek bevonása is szerepel.
COMMENTS