A május 23-án megrendezésre kerülő Big Marketing Day – III. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencia tematikája a generációváltás köré épül, mely köztudottan számos kihívást rejt az üzleti élet minden terültén. Ebből kifolyólag a szervezők az előadások témáját is úgy válogatták össze, hogy garantáltan olyan tudást és tippeket adjanak, amelyekkel eredményesebbé tehető a vidéki vállalkozások (online) működése.
A konferencia előadói és programja a vállalkozások számára kifejezetten hasznosnak ígérkezik. „A generációk változó fogyasztói magatartása” címmel egy igazán izgalmas előadással készül Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem elismert tanára is, aki szerint „a fogyasztói magatartástrendek hatására folyamatosan alakul a fogyasztók magatartása, amely folyamat a generációkat eltérően érinti meg. A bekövetkezett változások egyre újabb alkalmazkodást kívánnak meg a piacok szereplőitől, ezért nagy figyelem fordul napjainkban a vásárlói csoportok, a trendek és a generációk irányába is.” – ajánlotta előadását Törőcsik Mária, aki előadásában kitér majd a nagyobb ívű változások kiváltóira, valamint a fogyasztói típusok jellemzőit is bemutatja a résztvevőknek.
A magas színvonalú szakmai programhoz adja tudását Vas Dóra, PR szakértő, kríziskommunikációs szaktanácsadó, a MatrixPr Kft. tulajdonosa, aki a „Generációváltás kihívásai a kríziskommunikációban” címmel tart előadást a konferencián, aminek keretein belül elmondja, hogyan rombolhatják le pillanatok alatt a z generáció tagjai egy cég márkáját, ami mögött akár több tízévnyi munka és pénz befektetés áll. „Nyilvánosan közzétett vásárlói panasz, bojkott, trolltámadás, márkarombolás? Az új fogyasztók pillanatok alatt éles kritikával lépnek fel és gyorsan elpártolnak cégünktől, ha valami nem tetszik nekik. Nem a vállalattól kérdeznek, nem az ügyfélszolgálatnak panaszkodnak. Hangjuk messzire hallatszik, a közösségi médián keresztül felnagyítva pedig komoly anyagi és reputációs károkat okozhat akár egyetlen elégedetlen vevő. Mit tehetünk hírnevünk megóvásáért? Az előadás az Y és Z generációs fogyasztók megváltozott vásárlói magatartásával kapcsolatos krízishelyzetek kezelését mutatja be.” – mondta Vas Dóra.
E-kereskedelem,
kapcsolatépítés, civil szervezetekkel való együttműködés
Mi jellemzi ma a hazai e-kereskedelmet, s miként változik a piac? E-kiskereskedelem – generáció váltás
külföldről és annak kihívásai címmel tart előadást Kis Gergely, PhD., eNET
Internetkutató és Tanácsadó Kft. képviseletében, aki szerint „az internetes
kiskereskedelem éves bővülése látványos, és korábbi iskolába járók a
munkaerőpiacra való kilépése csak tovább pörgeti a keresletet. Ugyanakkor a
fogyasztók nem a magyar boltokban keresnek termékeket, hanem terméket keresnek
a legjobb áron, így könnyen megtalálják a külföldi online boltok kínálatát és
ez nagy kihívást jelent a kiskereskedelem egésze számára.” Gergely előadása
során bemutatja a magyarországi online kiskereskedelem helyzetét és az online
marketing kampányok tervezéshez kapcsolódóan mutat elgondolkodtató statisztikákat.
Napjainkban nem lehet elmenni az üzleti kapcsolatok fontossága mellett,
elvégre a mai világot főként a kapcsolatok mozgatják. A kapcsolatrendszer
fontosságáról Fehér Péter, BNI régióigazgató fog beszélni, aki szerint „van aki
ebből erősödik, van aki nem tud élni a kapcsolatok adta lehetőséggel. De miért
van ez így? Hogyan tudja a kapcsolatrendszered forradalmasítani a céged
életét?” Péter Kapcsolatrendszer-váltás
című előadásával fog a pódiumra lépni, aki emellett még praktikus tanácsait is
elmondja a résztvevőknek, melyek „az elmúlt 2 évben több mint 3 milliárd forint
árbevétel növekedést hoztak” neki.
A magas színvonalú szakmai programhoz Zámbori Bíró Tamás, nonprofit és vállalkozásfejlesztési tanácsadó, tréner, a Social & Business tulajdonosa is hozzájárul Nonprofit for profit című előadásával. S, hogy miben tudnak segíteni a nonprofit szervezetek?
„Nemcsak a marketingkommunikációs és pr-szolgáltatásaikat lehet kiszervezni, hanem az akkut munkaerőhiány miatt is be lehet vonni a nonprofitokat a különböző projektekbe. A civil szervezetek továbbá lojális, jól targetálható, támogató célcsoportokkal rendelkeznek. Ráadásul a fiatal generáció tagjai sokkal nyitottabbak a társadalom jobbítása és a felelősségvállalás iránt, azaz marketingérték-növelő eszköz lehet a két szféra együttműködése mindenki számára.” – mondta Tamás.
Az RG Stúdió által szervezett konferencián a résztvevők tizenkét előadás keretében sajátíthatják el az online marketing és a kapcsolódó szakterületek ismereteit, tapasztalatait. A résztvevők között ráadásul 2 órás személyre szabott marketing konzultációt és egy Tesla élményvezetést is kisorsolnak a szervezők.
(X)
Fotó: ROBIN WORRALL on Unsplash
COMMENTS